10 Mac 2010

COVER KEJADIAN RIBUT DI SEROM




Hari Selasa malam Rabu kira-kira jam 11 malam lepas hujan aku terima panggilan telefon daripada YB Hamim yang mengatakan Kampung Serom 5 dilanda ribut dan dia bersama Pegawai Daerah Ledang, En Amran Abd Rahman dalam perjalanan ke kampung itu untuk meninjau keadaan. Beliau meminta aku datang ke Serom 5 untuk buat liputan. Aku bergegas ke Kg Serom 5 Hulu dan ketika itu pasukan bomba Tangkak sedang memotong pokok yang menimpa talian elektrik dan tumbang ke jalan.

YB Hamim dan DO Ledang meninjau dan menemui mangsa ribut yang terlibat di Kampung Serom 5 Hulu dan Serom 8.

Aku balik dan sampai rumah jam 1 pagi dan terus buat story. Siap story aku emel ke JB dan terus tidur.

Petang Rabu ketika aku rewang dirikan balai aku dapat panggilan hp daripada Hazrul - Harian Metro Muar suruh foward berita yang aku hantar pada dia. Lepas rewang aku pergi opis dan online sekejap hantar emel kat Hazrul.

Sebelah malam En Nazri, boss Harian Metro Johor telefon aku tanya tentang umur sumber yang aku buat story. Aku terlupa nak tanya Cikgu Selamat umur dia sebab dia masih dalam keadaan terkejut ketika itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan