09 Januari 2010

LATIHAN KOMPANG...

Hari ini orang rumah ajak pergi Giant Muar cari barang katanya. Aku dah bagi tau malam ni ada budak-budak nak buat latihan kompang kat rumah. Aku suruh buat mee goreng je bagi budak-budak kompang makan. Maka berbelanjalah di Giant.

Latihan mula jam 9 lebih. Ramai jugak yang datang, hampir 20 orang. Sambil tu aku bukak facebook dan kawan lama aku ada kat ruang sembang. Dulu masa kat SMK Bukit Gambir satu kelas, aku panggil Bib nama sebenornya Sharifah Habibah tapi bukan keturunan arab. Dia sekarang mengajar di SMK Tun Mamat Tangkak.

Jam 11 malam latihan tamat dan sambil budak-budak tu melayan jamuan, aku bagikan baju batik untuk ahli yang belum dapat baju tu.

Minggu depan diaorang nak buat latihan lagi tapi di rumah ahli yang lain pulak. Bergilir-gilir la.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan