28 Januari 2009

CUCU & GUNUNG LAMBAK ECO RESORT



Hari ini, 27/1/09 aku sekeluarga tidur kat rumah kakakku, Jasimah di Felda Ulu Belitong, Kluang. Dia baru dapat cucu sulung perempuan, anak pasangan Kamarul dan Baizura. Nama cucunya, Nur Syifa Umairah. Sedap namanya tu. Ini bermakna aku pun dah kena panggil dengan gelaran 'ATUK'. Dah ada cucu juga aku ni.

Pagi ni, anak-anakku, Jieha, Dhira dan Eiwan ajak pergi Gunung Lambak Eco Resort, nak mandi kat Water Park. Bayaran masuk RM5 untuk dewasa manakala RM3 untuk kanak-kanak bawah 12 tahun. Seronok sungguh mereka mandi-manda. Sampai tak sedar jam dah pukul 12 lebih.

Lepas dari Gunung Lambak, balik semula ke Ulu Belitong, makan tengah hari, lapar. Lepas makan, tidur kejap. Lepas siap-siap kira-kira jam 4 petang bertolak balik.

Sampai Bukit Gambir pukul 6 lebih, singgah kat warong Kak Ton sebelah Petronas. Tengah nak makan, adikku, CT telefon beritahu ada xciden kat selekoh maut kat kampung. Lepas makan aku balik dah singgah kat tempat kejadian. Seorang pemuda India dah meninggal, mayatnya dah ditutup plastik hitam menunggu landrover polis datang. Aku ambil beberapa shoot gambar untuk hantar kat Harian Metro dan Utusan Malaysia. Sebelum tu aku dah sms kat wartawan akhbar tu. Malam aku emel gambar yang aku ambil kat diaorang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan